F O L L O W ER S

Monday, January 19, 2015

ohhh! hebat ujianmu ya allah...

tanggal 23 /12/2014, selasa

shee sekeluarga pulang ke Kedah untuk menziarahi keluarga mertua di sana. sampai di sana lebih kurang jam 6.00 ptg. family suami sudah menunggu kami di pacific mall...kami singgah makan di sana. 
kemudian pulang ke rumah mertua...penat, shee dan ank2 tidur sampai esk pg...

tanggal 24/12/2014, rabu
 

paginya en. hubby memberitahu jalan jeli-grik runtuh, terkejut shee mendengar perkhabaran itu padahal ptg tu kami melalui jalan itu, sib baik xjadi apa2 pada kami sekeluarga, alhamdulillah allah melindungi kami sekeluarga....

lebih kurang jam 12 tengahari, jiran sebelah rumah di kelantan menghantar gambar di depan rumah kami, air mulai naik limpah tasik depan. alangkah terkejutnya kami...hujan masa itu xhenti2 dan semakin lebat di sane...ptgnya kami di beritahu air sudah paras pinggang...masyaallah...apa yang mampu aku perbuat, di kala ini hanya mendengar perkhabaran dari jauh...entah macam mane keadaan di sane...hati ni semakin risau...kami tersekat di sini...hendak pulang pom kami xboleh kerana sudah terputus hubungan jalan...kami nk blik ikut kuantan pom xboleh sane pom banjir...terengganu pom...hanya mampu berdoa semoga allah memudahkan segala percaturannya...aku di khabarkan lagi dengan cerita2 sedih...kerna di gua musang aras air makin tinggi, kuala krai pom...termasuklah di tanah merah iaitu di rumah kami sendiri...

ya allah, aku dan suami redha andai sudah ketentuan mu untuk kami...waktu itu macam2 aku ingt apa yg ade di dalam rumah, dokumen2 penting seperti buku bank aku, suami n anak2...sijil2 aku dan suami, surat beranak ank2...geran kereta aku n suami...dan macam2la barangan yang penting...hanya mampu merintih tidak mampu berbuat apa2, hanya mampu mendengar, dan hanya mampu menonton perkembangan banjir di televisyen...

aku call mak aku tanya khabar dia dan adik aku sekeluarga macamne...diorg pom xboleh keluar dari rumah...depan belakang kiri kanan air, mereka pom terkepung, nasib baik air tak jejak tangga umh mak aku jerk...rumah arwah nenek, ayah teh n ayah ngah sudah di penuhi air...

tanggal 25/12/2014, khamis

sekeping gambar kami terima lagi, kali ini hanya allah yang tahu betapa macam perasaan aku kala itu...tidak terkata2 apa2 lagi ya allah...melainkan alhamdulillah...rumah hanya kelihatan bumbung...aku dan suami hanya mampu bersyukur di sini kerana kami selamat di sini, seandainya kami di sane entah macamne la keadaan kami kerana berita yg kami terima di sana sungguh sedih, rakyat kelantan bergelap tanpa elektrik, sumber air dan makanan terputus...ya allah...terima kasih kerana kami selamat...aku berdoa agar allah permudahkan urusan2 rakyat kelantan yg di timpa banjir di permudahkan....
 

Tuesday, October 14, 2014

Deman plak

Semoga anak mama cepat sembuh yea sayang. Cian arini deman pastu muka bengkak bengkak xtaula kena gigit ke alergik. Hope semua ok nty...terpaksa tggalkan d umh tok n tok wan temankan. Harraz, mama anta p umah cik na. Cian adik, nty mesti cari abg kan...

Monday, October 13, 2014

Dukamu dukaku jua

Bismillah...assalamualaikum wbt...syukur kepadanya atas pemberian dariNYA...nikmatnya yang tidak terhingga. Di kala ini hanya ALlah yg tahu apa yang tersirat n tersurat. Namun inilah hakikat. Kita tidak mampu lari dari ujiannya. Malah kita diberi kerana disayangi dariNYA....Berlapang dada menerima suratan takdir... Ya Allah YA Rahman Ya Rahim...subhanallah wa bi ham dihi subhanallah hil azim...tiada ungkapan yang termampu aku luahkan kepadamu ya allah. Ya allah ujian yang hebat darimu. Semoga insan yang aku sayang di sekeliling ku di berikan kesihatan yang baik dan sempurna darimu ya allah. Aku memohon kepadamu semoga mereka yang sedang di uji olehmu kuat dan tabah menghadapinya...

Ragam anak-anakku

Setiap kali mama kepenatan, keletihan, hanya memeluk kalian mama rasa berlapang dada sayangku...sesungguhnya tidak ternilai harta yang mama miliki selain suami mama, ibu dan ayah mama....n mak dan ayah mertua...

Sunday, October 12, 2014

suka suki

no story...
actually terlalu banyak cerita yang nk diceritakan, 
kang panjang sangat kamu nk membacanya. 
so...
2014 sweet sangat coz 
dapat 2 ank sedara gegirl n 1 ank sedara boy... 
1st nur zhafirah az zahra, 
ewah cantik kan namanya secantik empunya rupa....
mak long jugok lar dapat boboiboy, 
terbang sana terbang sini...hihihi
2nd, nur shifa'a munirah, 
hak ni xleh nk kata cantik camne coz 
xtau ni ikut muko sapo...
baru lagi...
pantang pom tak abih lagi,,,,
tp mak long rasa ni temurun ma tok dio ni...3th, hak jeng jeng boy... 
muhammad ammar,,,
segak ngattt sampai xleh nk kata lar ehhh,,,
langkawi mari.... 
itu tuk tahun ni punya cerita... 

Monday, July 21, 2014

INDAH SHAHORA.....

sekarang anak2 dah membesar di depan mata, rasa macam sekejap jerk masa berlalu. umur pun makin meningkat...my mum dah ade 5 cucu...coming soon bulan 9 nie plok...ntah boy ke girl...wait n see...

sekarang my mum n mertua plak order suh tambah ank lagi...aiyokkk tampar dahi lar shee...baru jer berangan nk dok ber4 untuk tahun ini n tahun depan, nk rest dulu...penat jaga anak2 lelaki nie. tambah2 sekarang nie...diorang tengah aktif...

si zafran plak makin cerdik. pampers dah xpakai. pakai time tido jerk...tp kalu keluar jalan2 mesti pakaikan pampers takut dia terkencing lam seluar plok...si harraz plok yg lain semua on jerk...cume mulut jer lambat skit...dah nk masuk setahun setengah dah sayang...bila lar sayang mama ni nk bercakap yang jelas...adoilaaa....hope2 cepatlaaa....xsabar nk dengar adik cakap...

 

Tuesday, April 22, 2014


 Assalamualaikum  u oll

dah berhabuk n berkebuk dah blog nie...lame sungguh shee menyepikan dirikan, al maklum sibuk melayan dua hero yg masyaallah kebuasan yg amat, and kenakalan yg amat....hehehe

dah mengering pom mama nie coz melayan heroes....hero pertama shee dah 2 tahun 7 bulan n hero ke2 dah setahun 2 bulan... syukur alhamdulillah masih di beri kesempatan untuk mencoret di blog nie...